Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Winnica Srebrna Góra Cabernet Cortis 2018

Komentarze

W jednym z ostatnich tekstów dotyczących polskiego winiarstwa pisałem, że rocznik 2018 okazał się także tym, w którym znaczna część winiarzy dokonała rebrandingu swoich etykiet, zdając sobie sprawę, że liczy się nie tylko zawartość butelki, ale i to jak prezentuje się ona na półce sklepowej czy w restauracji. Szczególnie, gdy obok znaleźć można wina innych krajowych producentów. Nowe etykiety pojawiły się demokratycznie u wszystkich – tak w najmniejszych, jak i największych winnicach. Jedną z nich jest krakowska Winnica Srebrna Góra.

Znany nam widok na winnicę. © Winnica Srebrna Góra.

Producent utrzymał rozróżnienie kolorystyczne – w winach podstawowych dominuje biel, w jednoszczepowych – niebieski, a w najwyższej kategorii premium (która obejmie też wina klasy reserve opisywane w zeszłym roku) – czarny. Sam znak graficzny winnicy jest srebrny dla win białych, a złoty dla czerwonych, dodatkowo tło grafiki samych etykiet stanowi odwzorowanie fragmentu jurajskiej skały wapiennej będącej nie tylko symbolem, ale i elementarnym składnikiem samej winnicy. To jednak nie koniec zmian. Srebrna Góra jako drugi producent w Polsce (po Winnicy Turnau) stała się też posiadaczem własnej linii butelkującej. Zaś na samej winnicy trwają ostatnie prace przy pawilonie degustacyjnym, w którym przyjmowani będą odwiedzający (początkowo grupy zorganizowane, z czasem także goście indywidualni). W jego podziemiach znajdzie się miejsce na beczki, w których dojrzewać będą poszczególne wina.

Linia win producenta z nowymi etykietami. © Winnica Srebrna Góra.

Wina z nowego rocznika są wprowadzane do sprzedaży stopniowo – w tym momencie zakupić można podstawowe Cuvée Blanc oraz trzy jednoodmianowe wina z „niebieskiej” linii – Gewürztraminer, Pinot Noir i Cabernet Cortis. Oto ich recenzje:

© Maciej Nowicki.

Cuvée Blanc 2018 – Zaczynamy od podstawowego wina w ofercie producenta. W roczniku 2018 to nadal kupaż seyval blanc, hibernala, johannitera i solarisa, całość utrzymana w typowym dla winnicy, półwytrawnym stylu. W aromatach dominuje brzoskwinia, nektarynki, mandarynka i słodka gruszka, w ustach pojawia się odrobina goryczki. Do relaksu na tarasie nadaje się znakomicie, choć w porównaniu z poprzednim rocznikiem zabrakło mi nieco wyższej kwasowości (45 zł). ♥♥♡

© Maciej Nowicki.

Gewürztraminer 2018  – dla odmiany bardziej niż w zeszłym roku podoba mi się gewürztraminer. Wytrawny, z  dobrą budową i tym czego oczekujemy po przedstawicielu tego szczepu – nutami muszkatu, delikatnymi akcentami róży i owoców liczi plus trochę brzoskwini i skórki mandarynki. Dobra kwasowość, z lekko pikantnym zakończeniem. (55 zł) ♥♥♥+

© Maciej Nowicki.

Pinot Noir 2018 – Pikantne akcenty to także wyróżnik tego wina. Pojawiają się też klasycznie nuty truskawki i poziomki, jest też trochę rabarbaru i nut ziemistych. Świeże, z dobrą kwasowością, choć wciąż młode – chętnie spróbuję go pod koniec roku (55 zł). ♥♥♥

© Maciej Nowicki.

Cabernet Cortis 2018 – Choć pogoda za oknem sprzyja raczej białym winom, ten cortis jest moim faworytem z całej recenzowanej czwórki. Rasowy, pikantny, z aromatami czarnej porzeczki, wiśni, wędzonej śliwki, czarnej i czerwonej papryki (także wędzonej), czarnego pieprzu i skóry. Mocna struktura i dobre, owocowe zakończenie. Z potencjałem! (59 zł) ♥♥♥♡

A tak będą wyglądać etykiety win premium.© Winnica Srebrna Góra.

Podane ceny są sugerowanymi cenami sprzedaży przez producenta. Wina zakupić można poprzez dystrybutorów winnicy: Wina.pl, Austrowin i Partner Center – w przypadku tego ostatniego także poprzez sklep internetowy Dobrewino.pl.

Źródło win: nadesłane do degustacji przez producenta.

Komentarze

Musisz być zalogowany by móc opublikować post.

  • A propos sklepu internetowego Partner Center… To jak to w końcu jest, można czy nie można? Zakaz uchylono czy to po prostu martwe, nie egzekwowane prawo? Czy są jakieś mechanizmy obejścia zakazu np. właśnie kurierzy kontrolujący wiek i tożsamość zamawiającego?

    • (Winicjatywa)

      Paweł Parma

      W stanie prawnym nic się nie zmieniło – nie ma żadnego przepisu o zakazie sprzedaży wina online. Nie ma więc żadnych „mechanizmów obejścia zakazu”. Zresztą Partner Center nie jest żadnym ewenementem – największe sklepy internetowe w Polsce takie jak Winezja, Wina.pl, Kondrat – działają od lat tak samo.

  • Pawle, nie mam pojęcia jak to jest pod względem prawno-formalnym? Mogę tylko wypowiedzieć się jako klient. Od lat robię zakupy online w polskich i zagranicznych sklepach online (do czego oczywiście nikogo nie namawiam) i nigdy, ale to nigdy nie miałem z tym problemów. Pozdrawiam