Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Muralhas de Monção Vinho Verde 2018

Komentarze

Przed tygodniem bywalców Biedronki zaskoczyło pojawienie się tekturowych regałów z winami firmowanymi nazwiskiem i twarzą Roberta Makłowicza. Nowy koncept nazywa się Makłowicz Poleca, a na jego premierę sieć przygotowała specjalne filmy z głównym bohaterem kampanii. Robert Makłowicz głosem znanym wszystkim z telewizji zachwala w nich flaszki ze „swojej” oferty tak plastycznie, że oczekiwania co do ich zawartości mogą poszybować naprawdę wysoko.

Oprzesz się temu uśmiechowi? © Sławomir Sochaj

Warto przypomnieć, że to nie pierwszy gotowy koncept sprzedażowy Makłowiczów, który trafił do dużych dystrybutorów. Maciej Nowicki pisał niedawno o półkach z Selekcją Makłowicz na stacjach BP. Wspomniał przy tym, że marka ta, podobnie jak działalność operacyjna importera Wino Makłowicz, została przejęta przez Jantoń. To właśnie nazwę tej firmy znajdziemy na butelkach Biedronkowej oferty. Moją uwagę zwróciły przede wszystkim grüner veltliner od Weingut Frank, producenta z Weinviertel, obecnego także w Selekcji Makłowicz, oraz hiszpańska garnacha. Koszt takiego duetu to 53 zł, a więc niemało jak na Biedronkę.

Weingut Frank Niederösterreich Katrin & Daniela Grüner Veltliner – Soczysty, nierocznikowy veltliner, który częstuje aromatem jabłka, melona, ananasa i pieprzu. Kwasowość utrzymana w niskich jak na veltlinera z Weinviertel rejestrach. Na północ Austrii wyraźnie wskazuje za to solidna pieprzność. Bardziej do kuchni tajskiej niż do szparagów. Przyjemne, ale za drogie (27,99 zł). ♥♥

Bodegas Paniza Terrenal Garnacha 2018 – Garnacha z apelacji Cariñena od wielkiej aragońskiej spółdzielni, która jest też obecna w LidluAromat jest tu bardzo oszczędny, wygrany na pojedynczych nutach rozgrzanych czerwonych owoców (maliny, truskawki) i kwiatowych. Nieco pieprzne, dość soczyste z mocno zaakcentowanym alkoholem. Nieco lepsze na drugi dzień, ale cena w tym przypadku też nie jest specjalnie atrakcyjna (24,99 zł). ♥♥

Zamiast po tę dwójkę sensowniej będzie sięgnąć po inne nowości, które właśnie pojawiły się w standardowej ofercie Biedronki:

La Gioiosa Prosecco Valdobbiadene Superiore Extra Dry – Przyzwoite prosecco dla fanów półwytrawnej (w tym przypadku wręcz półsłodkiej) kategorii Extra Dry. Aromatyczne (jabłko, grejpfrut liczi) i kremowe. Brak mu trochę kwasowości, która balansowałaby słodycz, ale pije się je z przyjemnością (26,99 zł). ♥♥♡

Coop. de Monção Vinho Verde Muralhas de Monção 2018 – Znany i lubiony klasyk verde powraca w nowym roczniku. W aromacie: jabłko, gruszka, aspiryna i dyskretna mineralność. Zdecydowanie wytrawne i radosne. Nie ma wiele ciała, ale to, które ma, wystarczy na przyjemne rozpoczęcie sezonu wiosenno-letniego (19,99 zł). ♥♥♡

Źródło win: zakup własny autora.

Komentarze

Musisz być zalogowany by móc opublikować post.

  • MAD Biedronce po 25 zł. Ktoś degustowal?

    • Darek Gorzel

      Świeżynka – rocznik 2018. Dziś kupiłem za 18,80zł – cena przy zakupie 2 flaszek. Świeży, rześki furmint, o nie najgorszej koncentarcji, trochę cukru resztkowego… Moim zdaniem hit, brać na kartony ;-) (ktoś pamięta to hasło winicjatywy..?)