Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Félix Solís Mucho Más

Komentarze

Aplikacja Vivino wywołuje mieszane uczucia. Z jednej strony cieszy, że coraz więcej ludzi sięga po recenzje win, które kupują. Z drugiej – nieustannie dziwi, że ktokolwiek bierze tamtejsze oceny punktowe na serio, pomimo ich spłaszczenia, które zamazuje realne różnice jakościowe. Ktoś powie, że Vivino demokratyzuje sferę recenzji, wprowadzając do niej vox populi. Problem w tym, że jeśli tak jest w istocie, to jest to głos ludu wyjątkowo niejednorodny, bo trudno na jego podstawie odczytać jakiekolwiek ogólne preferencje lub trendy stylistyczne, tak jak można to zrobić na przykład w Spotify czy Netfliksie.

 

 

Nie dziwę się natomiast, że użytek z wyników w aplikacji próbują robić marketingowcy. W Biedronce pojawił się właśnie budżetowy klasyk z La Manchy, na którego zawieszce przeczytamy, że wino znajduje się w 1% najwyżej ocenianych w Vivino win. I faktycznie: jak na Vivino ma bardzo wysoką ocenę – 4,1. O tym, że w rzeczywistości nic to jednak nie znaczy, niech świadczy fakt, że to wynik o zaledwie 0,1 gorszy od kultowej Viña Tondonia Reserva. To chyba najlepiej pokazuje, że równie dobrze mogłaby określać go maszyna losująca.

Nierocznikowe Mucho Más to tempranillo z dodatkiem syrah. Pachnie maliną, jeżyną, pieprzem, miętą i lukrecją. Jego cukrem resztkowym można by obdzielić kilka win, kwasowość jest na średnim poziomie, tanina dyskretna, a alkohol znajduje się na typowych dla La Manchy poziomach (14%). Przymilne do granic możliwości, komercyjne w najczystszym tego słowa znaczeniu. Mały plusik stawiamy po stronie czystości aromatów i owocowej prostoty niezmąconej przez beczkę. Tym nie da się jednak uzasadnić wysokiej ceny (29,99 zł). ♥♥

Komentarze

Musisz być zalogowany by móc opublikować post.

  • Vivino to odpowiednik Konkursu Szopenowskiego, w którego jury siedziałaby Doda i Zenek Martyniuk :). Dla mnie to co najwyżej taki notatnik, co już piłem i do śledzenia statystyk.

  • No jak lecimy vivino to proponuję Astrale (też w Biedronce) – też 4.1 na vivino. W internetach same superlatywy :P

  • Biała wersja Mucho Mas o wiele lepsza.

    • Krzysztof Otrębski

      zgadzam się.całkiem dobre wino latem na taras/białe,czerwonego nie próbowałem/:]

  • Nie ma to jak porównywać wino za 250 za butelkę do prawie 10x tańszego. Litości. Wiadomo, że ocena jest wypadkową ceny. Można porównywać wina z tej samej półki cenowej i wówczas Mucho Mas wypada faktycznie bardzo dobrze. Nie patrzeć tylko na ocenę w Vivino, ale też zestawić to z ceną. To jak stawiać na równi Fiata i Mercedesa w oderwaniu od segmentu i portfela.

    • (Winicjatywa)

      Michal Stepien

      Nawet jeśli przyjąć Pana kontrowersyjną tezę, że ocena jest wypadkową ceny, trudno obronić Mucho Más. W segmencie do 30 zł to wino wypada średnio.

      • Sławomir Sochaj

        Przecież Michał ma totalną rację! Że też to podlega dyskusji i sporom to jest jakiś absurd. Jak np.w samochodach, masz segmenty, np. segment C (auta kompaktowe) w którym w topie jest przykładowo Golf czy Audi A3, ale nikt rozsądny nie wpadły na to, żeby go porównywać z autem 3x droższym z segmentu E. Ale czy to powoduje, że Audi A3 jest szitem? No kamą! Zakres cenowy jest tu nie tylko ważny, ale kluczowy.
        Ale oki, skoro w segmencie za 30 pln wypada średnio to podaj proszę 3 wina, które są wyraźnie wyżej, nie powinno to być trudne w stosunku do wina średniego.