#Wywiad: Dorli Muhr
Z Dorli Muhr, twórczynią czołowej agencji marketingowej Wine & Partners i autorką win Muhr-van der Niepoort, rozmawia Wojciech Bońkowski
Jak istotny dla wina jest marketing?
Wedle mojego doświadczenia niepodobna odnieść sukcesu bez precyzyjnej komunikacji. Dwadzieścia lat temu można było zwrócić na siebie uwagę fikuśną etykietą lub jedną wysoką oceną na międzynarodowym konkursie. Dziś te punktowe komunikaty – jeśli brakuje konsekwentnej strategii – po prostu się ulatniają i nie pozostawiają żadnego rynkowego śladu.
Kluczową kwestią, jaką winiarz musi rozstrzygnąć, jest to, jak chce się pozycjonować, Dziś – lub za 10 lat. Od tego momentu każda decyzja – od zakupu winnicy przez wybór partnerów dystrybucyjnych aż po komunikację – musi być spójna z tym pozycjonowaniem. Bez tego po prostu zginiesz w bezkresnym oceanie win.
Jeśli natomiast zrobisz to dobrze, jestem przekonana, że możesz odnieść sukces z każdym winem. Zależnie jednak od pozycjonowania trzeba wybrać rodzaj wina, w który się wierzy i bardzo precyzyjną grupę docelową. W idealnym scenariuszu są to wino i grupa docelowa, które sam osobiście lubisz. Dlatego nasza agencja nie pracuje z producentami wszelkiego typu, lecz jedynie z tymi, którzy naprawdę nam się podobają.
Zaloguj się
Zaprenumeruj już teraz!
i zyskaj dostęp do treści online, zniżki na imprezy oraz szkolenia winiarskie!