Po co konsumentowi krytyk?
W czerwcu tego roku po raz drugi w podlizbońskiej miejscowości Estoril odbyła się trzydniowa konferencja Must Fermenting Ideas Wine Summit, która skupia największych ekspertów winiarskich z całego świata. W zamierzeniu pomysłodawców i organizatorów wydarzenia, uznanych portugalskich dziennikarzy – Rui Falcão i Paola Salvadora – szczyt ma być miejscem wymiany myśli między ludźmi, którzy są w rozmaity sposób z winem związani. Wśród tegorocznych mówców znaleźli się dziennikarze, wydawcy, rynkowi konsultanci, enolodzy, piarowcy, sommelierzy i sprzedawcy. Znanych nazwisk nie brakowało. Wykłady wygłosili m.in: Robert Joseph, Debra Meiburg MW, francuski krytyk Michel Bettane, redaktor naczelna Meininger’s Wine Business International Felicity Carter, twórca aplikacji Vivino Heini Zachariassen, założyciel strony wine-searcher.com Martin Brown, właścicielka firmy tropiącej winiarskie fałszerstwa winefraud.com Maureen Downey, dyrektor generalna winiarni Catena Zapata – Laura Catena, włoski enolog Alberto Antonini, czy robiący jedne z najlepszych portugalskich win Dirk Niepoort.
Enolodzy, co nie będzie zaskoczeniem, podkreślali wagę tworzenia win autentycznych. Pojęcie luksusu na rynku winiarskim uległo w ostatnich latach przedefiniowaniu. W każdym razie w Europie, gdzie wielu wykształconych konsumentów przestało pożądać „win-ikon”, które mamią potężnym ekstraktem, a zaczęło doceniać lokalne szczepy, ekologiczne metody uprawy i powrót do tradycyjnych technik winifikacji.
Zaloguj się
Zaprenumeruj już teraz!
i zyskaj dostęp do treści online, zniżki na imprezy oraz szkolenia winiarskie!