Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Psychologia głębi

Komentarze

Choć coraz więcej ludzi wierzy, że Ziemia jest płaska, coraz więcej foodies rezygnuje z płaskości talerza na rzecz głębokiej miski. Nie ma żadnych dowodów, by obydwa zjawiska łączył związek kauzalny, ale być może ich źródła biją w tej samej tęsknocie za tym, co pierwotne.

fot. Jonathan Borba
Moda na bowl food zatacza coraz szersze kręgi. Każde szanujące się miasto ma już swoją restaurację poke albo przynajmniej bistro serwujące wariacje na temat tego hawajskiego dania. Misy, michy i miseczki stały się symbolem rewolucji gastronomicznej ostatnich lat. Zmierzch płaskiego talerza jest najbardziej bodaj widoczną zmianą przyzwyczajeń kulinarnych epoki milenialsów. Drogę do sukcesu bowl food torowały inne zjawiska, w tym moda na street food, kuchnię orientalną i zupy, przede wszystkim ramen. Ale dopiero w poke i pokrewnych daniach miska odnalazła swoje najgłębsze, by tak rzec, przeznaczenie. Bardzo szybko ta oddolna moda zapukała do świata fine diningu, a dziś domaga się także specjalnego podejścia do połączeń kulinarnych.
Dalsza część tekstu dostępna tylko dla prenumeratorów Fermentu

Zaprenumeruj już teraz!
i zyskaj dostęp do treści online, zniżki na imprezy oraz szkolenia winiarskie!

Zaprenumeruj!