Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Stanowisko Biedronki ws. Gardy

Komentarze

Publikacja naszego artykułu o różnicach pomiędzy butelkami wina Vivigarda Benaco Bresciano dostępnego w Biedronce wywołała duże zainteresowanie. O sprawie pisała m.in. Gazeta.pl oraz Wirtualna Polska. Swoje stanowisko nadesłała także Biedronka. Zamieszczamy je in extenso dla informacji Czytelników:

Warszawa, 21 maja 2013 r.

Szanowny Panie Redaktorze,

Z uwagą zapoznaliśmy się z Pana wpisem i materiałem filmowym zamieszczonym na portalu Winicjatywa.pl, pod linkiem https://winicjatywa.pl/2013/05/16/vivigarda-benaco-bresciano-z-biedronki/. Chcielibyśmy podkreślić, że każdy głos dotyczący naszej oferty jest dla nas ważny, wobec tego dziękujemy Panu za wnikliwą analizę. Sieć sklepów Biedronka bezwzględnie dba o jakość produktów sprzedawanych w swoich placówkach, dokładając wszelkich starań, aby były one jak najwyższej jakości. Kwestie jakości są dla nas bezwzględnym priorytetem, dlatego tworząc ofertę, której częścią jest też wspomniane wino, współpracujemy tylko z najlepszymi, renomowanymi dostawcami, a produkty dostępne w naszej sieci podlegają szczegółowej kontroli.

Dostarczane do naszej sieci wino również podlega każdorazowo kontroli jakości. W przypadku wspomnianego w materiale wina standardowa weryfikacja i kontrola jakości nie wskazały na jakiekolwiek nieprawidłowości. Pragniemy jednak zwrócić uwagę, że wino jest produktem żywym, który może ewoluować, czyli zmieniać swoje właściwości w trakcie przechowywania, m.in. w zależności od wieku oraz różnych warunków, w jakich się to przechowywanie odbywa. Możemy jednak zapewnić, że w kontekście podanych informacji dotyczących oznakowania butelek czy korków w poszczególnych butelkach, przyjrzymy się powtórnie temu produktowi, przeprowadzając kontrolę większej liczby prób. W przypadku stwierdzenia różnic, które nie dadzą się wyjaśnić normalną ewolucją wina i nie będą odpowiadały standardom jakościowym, nie wykluczymy wycofania tego produktu ze sprzedaży w naszych sklepach. Dodatkowo informujemy, że jest to jedyny dostępny w sklepach Biedronka artykuł pochodzący od tego producenta.

W odniesieniu do kolejnego pytania pragniemy podkreślić, że nie zakładamy, iż nasi dostawcy stosują jakiekolwiek „sztuczki” – jak już wspominaliśmy, współpracujemy jedynie ze starannie wybranymi i renomowanymi producentami. Dodatkowo, umowy handlowe oraz obowiązujące w naszej sieci procedury pozwalają na wykrycie nieprawidłowości i zapewniają zgodność z jakością i apelacją, za co odpowiedzialność ponosi producent.
Pozdrawiamy,

Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

Komentarze

Musisz być zalogowany by móc opublikować post.

  • krystian

    Zabawne.

    • Wojciech Bońkowski

      krystian

      Jedyna sensowna odpowiedź.

  • Jakub Malecki

    „współpracujemy jedynie ze starannie wybranymi i renomowanymi” rozlewcami marketowych podrobów :D

  • Krzysiek

    Nie można się było spodziewać innego stanowiska.

  • TomN

    Bardzo zabawne!!! ;-);-);-)

  • WEB Xpress pl

    Panie „Bieńkowski”! ;-) Ależ Pan zadymę skręcił:
    http://finanse.wp.pl/kat,104128,title,Rozne-wina-jedna-marka-W-Biedronce-maja-problem,wid,15666550,wiadomosc.html

    Niebawem w TV będzie o Panu głośno! Już to widzę w głównym wydaniu dzienników telewizyjnych: Afera Gardagate rozpracowana!!!

  • Piotr Kołodziejczak

    Jak dla mnie lekko bełkotliwa jednak ta odpowiedź. Mogliby ją nadesłać już po sprawdzeniu większej ilości próbek, co obiecują przecież zrobić. No i ta selekcja dostawców, ich najwyższa jakość jako priorytet, z ust dyskontu brzmi nieco mało wiarygodnie. Dobrze, że wspomnieli że wino jest żywe, bo pewnie część z czytelników mogłaby mieć nadzieję, że biedronkowe żywe właśnie nie jest :-).

    • krystian

      Piotr Kołodziejczak

      To nic innego jak ‚korporacyjna nowomowa’, nikogo wprost nie urazimy, słowa prawdy nie powiemy, chcielibysmy, możemy, pragniemy, wyjaśnimy, staramy się, . Chociaż może nie do końca: ”Warszawa, 21 maja 2013 r.”, ”Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.” -to może być prawda. Smutne to, jedna z największych sieci w Polsce, prezentuje popłuczyny PRu z minionej epoki.

      • Piotr Kołodziejczak

        krystian

        Dokładnie to miałem na myśli, jak na tak potężną spółkę, PR zaprezentowali totalnie jak od praktykanta… 10 lat temu ktoś by w to uwierzył, dzisiaj brzmi to nie lepiej niż język urzędniczy.

    • Marcin Jagodziński

      Piotr Kołodziejczak

      Gdybym zatrudniał kogoś od PR i ten powiedziałby mi, że nie wyśle żadnego komentarza do czasu sprawdzenia większej liczby próbek, za godzinę by już nie pracował.

  • TomN

    Zadyma nieunikniona… mainstream podchwycił temat i to bardzo… ;-)

  • blurppp

    Odpowiedź jak i wpis ją prowokujący sa na wykopie, statystyki oszaleja

  • Mario Crosta

    Condivido la tua posizione sugli incauti acquisti di vino Biedronka in Italia (ma non in Portogallo, e quasi mai in Spagna, dove riscuotono approvazione anche da parte mia) e mi sembra di avertelo gia’ ampiamente spiegato in precedenza. Sono stato molto contento che tu ti sia ricreduto in particolare su un vino bianco di una cantina con mille riconoscimenti internazionali per qualche vino in gamma, ma con decine di milioni di bottiglie di liquidi impresentabili spacciati qua e la’ per il mondo, un vino imbottigliato in precedenza con un’altra etichetta e probabilmente da un’altra autobotte (forse era finita la botte speciale per i degustatori e i giornalisti…). Il comunicato di Biedronka dimostra che hai colpito nel segno. Bravo. Se sono seri, cambieranno il modo di procurarsi il vino in Italia e spero che stavolta lo dimostrino nei fatti e non con semplici differenze di etichettatura (non dipendenti da loro, per carita’, ma dalla scaltrezza del fornitore italiano). Se non lo sono, penso che alla prossima occasione sarai anche tu in grado di prendere maggiormente con le molle quello che ti arriva sotto il naso servito su un vassoio d’argento. Non partecipo alla polemica perché a me basta esser sicuro della tua sincerita’, cosa non certo da poco almeno nel mio Paese, come tu ben sai. Tra te e l’ufficio acquisti di vino in Italia di Biedronka c’e’ un abisso e spero che loro se ne rendano conto e prendano opportuni provvedimenti. Ciao e grazie per la tua meitoria posizione.