Stanowisko Biedronki ws. Gardy
Publikacja naszego artykułu o różnicach pomiędzy butelkami wina Vivigarda Benaco Bresciano dostępnego w Biedronce wywołała duże zainteresowanie. O sprawie pisała m.in. Gazeta.pl oraz Wirtualna Polska. Swoje stanowisko nadesłała także Biedronka. Zamieszczamy je in extenso dla informacji Czytelników:
Warszawa, 21 maja 2013 r.
Szanowny Panie Redaktorze,
Z uwagą zapoznaliśmy się z Pana wpisem i materiałem filmowym zamieszczonym na portalu Winicjatywa.pl, pod linkiem https://winicjatywa.pl/2013/05/16/vivigarda-benaco-bresciano-z-biedronki/. Chcielibyśmy podkreślić, że każdy głos dotyczący naszej oferty jest dla nas ważny, wobec tego dziękujemy Panu za wnikliwą analizę. Sieć sklepów Biedronka bezwzględnie dba o jakość produktów sprzedawanych w swoich placówkach, dokładając wszelkich starań, aby były one jak najwyższej jakości. Kwestie jakości są dla nas bezwzględnym priorytetem, dlatego tworząc ofertę, której częścią jest też wspomniane wino, współpracujemy tylko z najlepszymi, renomowanymi dostawcami, a produkty dostępne w naszej sieci podlegają szczegółowej kontroli.
Dostarczane do naszej sieci wino również podlega każdorazowo kontroli jakości. W przypadku wspomnianego w materiale wina standardowa weryfikacja i kontrola jakości nie wskazały na jakiekolwiek nieprawidłowości. Pragniemy jednak zwrócić uwagę, że wino jest produktem żywym, który może ewoluować, czyli zmieniać swoje właściwości w trakcie przechowywania, m.in. w zależności od wieku oraz różnych warunków, w jakich się to przechowywanie odbywa. Możemy jednak zapewnić, że w kontekście podanych informacji dotyczących oznakowania butelek czy korków w poszczególnych butelkach, przyjrzymy się powtórnie temu produktowi, przeprowadzając kontrolę większej liczby prób. W przypadku stwierdzenia różnic, które nie dadzą się wyjaśnić normalną ewolucją wina i nie będą odpowiadały standardom jakościowym, nie wykluczymy wycofania tego produktu ze sprzedaży w naszych sklepach. Dodatkowo informujemy, że jest to jedyny dostępny w sklepach Biedronka artykuł pochodzący od tego producenta.
W odniesieniu do kolejnego pytania pragniemy podkreślić, że nie zakładamy, iż nasi dostawcy stosują jakiekolwiek „sztuczki” – jak już wspominaliśmy, współpracujemy jedynie ze starannie wybranymi i renomowanymi producentami. Dodatkowo, umowy handlowe oraz obowiązujące w naszej sieci procedury pozwalają na wykrycie nieprawidłowości i zapewniają zgodność z jakością i apelacją, za co odpowiedzialność ponosi producent.
Pozdrawiamy,
Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.