Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Biedronka na medal – sprostowanie

Komentarze

Sprostowanie Biura Prasowego Jeronimo Martins Polska S.A.

Szanowny Panie Redaktorze, z uwagą zapoznaliśmy się z Pana komentarzem dotyczącym oferty „Wina na medal“ dostępnej w sieci sklepów Biedronka od 14 listopada br., opublikowanym na portalu winicjatywa.pl (dn. 14.11.2013 r.). W odniesieniu do niego chcielibyśmy przekazać informacje, które – mamy nadzieję – w pełni oddadzą charakter naszej oferty.

Wielokrotnie podkreślaliśmy, że wina oferowane w sklepach Biedronka pochodzą od sprawdzonych oraz renomowanych producentów. Znajdują się one w ofercie naszej sieci praktycznie od początku jej działania. Stały asortyment tych produktów jest urozmaicany podczas festiwali kulinarnych, związanych z krajami o uznanej tradycji winiarskiej, przykładowo Francji, Włoch, Portugalii czy Hiszpanii. W tym roku po raz pierwszy wprowadziliśmy ofertę „Wina na medal”, chociaż – co podkreślamy – artykuły wyróżniane w konkursach winiarskich były obecne również w naszej wcześniejszej ofercie.

Odnosząc się do Pana komentarza związanego z rangą konkursów winiarskich, w których nagrodzone zostały wina medalowe z naszej oferty, chcielibyśmy podkreślić, że ich percepcja jest oczywiście kwestią indywidualną, zaś ich ocena zależy od wielu kategorii. We wstępie do folderu mówi na ten temat sommelier Tomasz Kolecki-Majewicz. Dlatego respektujemy prawo do różnej oceny rangi konkursów, jednak trudno nam zrozumieć deprecjonowanie tego typu wydarzeń w ogóle. Zwłaszcza, że uczestniczą w nich światowej sławy eksperci, których opinie posiadają dużą wartość. Jest to tym bardziej niezrozumiałe w sytuacji, kiedy sam Pan przyznaje, iż zasiadał w jury takich konkursów.

Już wcześniej w odpowiedzi na przesłane przez Pana zapytanie przekazaliśmy dokument potwierdzający ponad wszelką wątpliwość medale przyznane winu, o które Pan pytał, i jednocześnie z całą mocą podkreślamy, że wszystkie wina, jakie znalazły się w ofercie „Wina na medal“, takie medale posiadają. Pozostajemy otwarci na potrzeby naszych klientów i stawiamy na przejrzystość w komunikacji dotyczącej naszych produktów. Dlatego stanowczo nie zgadzamy się z wysuwanymi przez Pana zarzutami wprowadzania klientów w błąd. Oczekujemy, że zamieści Pan sprostowanie nieprawdziwych treści, które kwestionują posiadanie medali przez wina w naszej ofercie.

Informacje o medalach umieszczane na butelkach widnieją na winach sprzedawanych na całym świecie, a nie tylko jak Pan zaznaczył „w mniej rozwiniętych krajach winiarskich“ i stanowią dodatkową, cenną informację dla konsumentów. Zaznaczamy przy tym, że wszystkie prezentowane przez nas wina medalowe posiadają stosowne certyfikaty, poświadczające ich wyróżnienie w konkursach winiarskich.

Z poważaniem, Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

Odpowiedź Wojciecha Bońkowskiego:

Bardzo przepraszam Biedronkę i Czytelników za sformułowanie, że Biedronka wprowadza konsumentów w błąd. Z odpowiedzi firmy wynika jednoznacznie, że nie miało to miejsca. Pragnę podkreślić, że podczas przygotowania artykułu Biedronka na medal (?) dochowaliśmy wszelkiej staranności, m.in skontaktowaliśmy się ze wszystkimi organizatorami konkursów, co do których były wątpliwości, czy wina z aktualnej oferty Biedronki zdobyły na nich medale. Niektórzy z nich byli zaskoczeni, że wina, które otrzymały medale sprzedawane są pod innymi markami. Ta ostatnia sytuacja z pewnością pozostaje niejasna dla konsumenta. Możliwość opatrywania medalami win z inną etykietą niż te, które zdobyły medale w konkursach otwiera niestety pole do nadużyć. Zadaniem dziennikarzy winiarskich w takich przypadkach jest sprawdzanie, czy do nich nie dochodzi. W przypadku aktualnej oferty „Wina na medal” w Biedronce konsumenci mogą z uznaniem przyjąć informację, iż Biedronka dochowała wszelkiej staranności w odpowiednim oznaczaniu produktów.

Komentarze

Musisz być zalogowany by móc opublikować post.

  • Świeżo Mielona Arabica

    Nie dziwi mnie reakcja Biedronki. Można lubić te sklepy lub nie, można tam kupować wina lub nie, lecz jakieś organizowanie nagonki na wina tam sprzedawane uważam za jakieś takie trącące zawiścią i jakimiś kompleksami. Tym bardziej, że osobiście uważam, że poziom win tam systematycznie się podnosi, a ceny pozostają na przyzwoitym poziomie.
    Najlepsze jest to, że pewnie za kupnem wina w Biedronce stoją konkretni ludzie, z którymi wielu piszących o winie zapewne się zna osobiście, no bo są jakieś degustacje, inne eventy, gdzie sie Państwo spotykacie Dlaczego sobie nie wyjaśnicie wtedy Państwo jakichś wątpliwości odnośnie win, tylko potem się czyta jakieś szyderstwa, bicie piany i szukanie dziury w całym.

    • Wojciech Bońkowski

      Świeżo Mielona Arabica

      Nie wiem kto organizuje nagonkę. Na pewno nie Winicjatywa, która regularnie chwali Biedronkę za dobry wybór win i stosunek ich jakości do ceny. Naszym prawem i obowiązkiem jest jednak sprawdzanie, czy rzeczywistość jest zgodna z pięknym przekazem marketingowym. Niekiedy nie jest – jak to udowodniliśmy w maju w przypadku wina Vivigarda, gdzie pod tą samą etykietą sprzedawane były diametralnie inne wina. Czy to „szukanie dziury w całym”?

      Biciem piany nie jest też publiczne pytanie, jak to jest, że medal otrzymuje na konkursie wino A, a potem ten medal naklejony jest na butelce wina B. W tym procederze gubią się same konkursy, jak o tym świadczy nasza korespondencja z nimi. W tym przypadku zwracam honor Biedronce, bo wszystko okazało się w porządku, chociaż pytanie z początku tego akapitu pozostaje w mocy.

      • pies

        Wojciech Bońkowski

        • Wojciech Bońkowski

          pies

          Odsłoniliśmy kulisy procederu na którym tracili konsumenci. To się nazywa nagonka?

          • Pies

            Wojciech Bońkowski

            Zasługa na jakąś nagrodę. Pulitzer czy coś…

            Co to za strata dla konsumentów przy winie z 9,99 i nieznanej nikomu marce… 1000x większy impakt na konsumentów (i wizerunek Biedronki) ma Wasz tekst niż minimalne róznice w winie za 9,99. Zresztą to dystrybutor sam ponosi odpowiedzialność za produkty które sprzedaje – nie są dobre – nikt nie wróci!!!

            Zakrywanie się dobrem konsumentów po to by napisać tabloidowy tekst (by zdobyć czytelników i zasięg), sprowokować Biedronkę i udawać świętoszków to gruba przeginka!

          • Wojciech Bońkowski

            Pies

            Drogi Psie, jak widać nie piłeś tamtego wina Vivigarda, skoro piszesz o „minimalnych różnicach”. Część butelek nie nadawała się nawet do mycia zlewu. To że wino kosztowało tylko 9,99 zł nie jest żadnym usprawiedliwieniem.

    • kot

      Świeżo Mielona Arabica

      Taki portal, tacy redaktorzy…

      • Witol

        kot

        Jedno i drugie na znakomitym poziomie – czyż nie o to chodziło?

    • Wojciech Bońkowski

      Świeżo Mielona Arabica

      Nie znam osobiście i nigdy nie spotkałem dyrektora ds. zakupów wina w Biedronce. A propozycję, żeby dziennikarze i dystrybutorzy na prywatnych spotkania sobie coś wyjaśniali, uważam za kuriozalną. Od tego są portale i gazety, żeby poruszać takie tematy publicznie – zachowując oczywiście zasadę rzetelności.

      • Świeżo Mielona Arabica

        Wojciech Bońkowski

        Mnie osobiście zaszokował tytuł wpisu na twitterze:

        „Kolejny przekręt Biedronki!”

        Może do tabloidu do pasuje, ale nie do poważnego portalu winiarskiego, bo gdzie tu był przekręt? A jakbym był np. na degustacji zapytałbym dlaczego na winie z rocznika 2012 jest medal z 2011 roku, bo chyba to jest oczywiste, że to pomyłka, a tymczasem wydźwięk artykułu recenzującego wina był w tonie sensacyjnym, tak jakby, jak toś pisał, Biedronka sama ponaklejała te etykiety z medalami.

        • Wojciech Bońkowski

          Świeżo Mielona Arabica

          Tak to prawda. Sformułowanie „przekręt Biedronki” był niestosowny. Przepraszam za jego użycie.

        • Peyotl

          Świeżo Mielona Arabica

          Nie, nie oczywiste, że to pomyłka. Raczej ściema. Zaznaczam, że kupuję wino w Biedrze, ale przejrzystość praktyk kupieckich jest najważniejsza.

    • Witol

      Świeżo Mielona Arabica

      „Najlepsze jest to, że pewnie za kupnem wina w Biedronce stoją konkretni ludzie”. I właśnie ci ludzie odpowiadają też za to, że w ofercie Biedronki są też wina nienadajace się do konsumpcji. Chyba, że ktoś gustuje w płynach wyżętych ze ścier do prania podłogi. Demonizowanie Biedronki jako głównego krzewiciela kultury winiarskiej jest taką samą przesadą, jak stwierdzenie, ze w dyskoncie nie kupi się nic pijalnego. Pan Bońkowski się pomylił, sprostował, przeprosił – sprawa zamknięta. Bez szyderstw i bicia piany.

    • Peyotl

      Świeżo Mielona Arabica

      Ta wypowiedź jest nie do przyjęcia i pachnie wpisem kogoś związanego z importerem. To własnie dobrze, że recenzenci się czepiają – to właśnie jest ich rola i obowiązek wobec konsumentów. Natomiast wypowiedzi z gazetek, nawet mistrza Polski, sa kompletnie niemiarodajne, bo importer płaci ich autorom za te opinie.

  • Robert Mazurek

    Szapoba dla portalu. Z kilku powodów:
    1. Jako bodaj jedynym chciało im się sprawdzić czy wina istotnie są medalowe.
    2. Napisali, wytknęli błędy Biedronce (choćby ów felerny medal), a kiedy się okazało, że sami też popełnili błędy – przeprosili.
    3. Wydrukowali w całości długaśne oświadczenie Biedronki, które tylko we fragmencie spełnia reguły sprostowania.
    Nie zgadzam się z Winicjatywą regularnie nie tylko w ocenie niektórych win, ale to właśnie się nazywa profesjonalizm.

    • Świeżo Mielona Arabica

      Robert Mazurek

      Panie Robercie, jak Pana lubię, tak się z Panem nie zgodzę. Owszem, jakby tak było jak Pan pisze tj. „napisali, wytknęli błędy”, byłoby jak najbardziej OK. Tymczasem było szukanie taniej sensacji i epatowanie zwrotem „przekręt Biedronki”.

      Mi to przypomina historię, o której też tu pisano, jak to jeden z redaktorów Winicjatywy, niejaki P. Gontarz robił aferę, bo zakupił w Biedronce Bonardę Vivante, i co..? Zdziwił się jak małpka zegarkiem, jak wino zaczęło musować po otwarciu i zaczął na całą sieć /youtube, wiocha.pl/ robić ferment jakie to zepsute wina Biedronka sprzedaje, pieniące się jak Coca-Cola… Biedak dał tylko wyraz swej niekompetencji i nagłośnił ją jak tylko to możliwe… Oto fragment jego artykułu…

      „A co z Biedronką? Producent Conte Lorenzo Sormani, zrobił wino monoszczepowe Bonarda, z apelacji dell’Olterpò Pavese DOC (rocznik 2010 – ukryty na kontretykiecie). Prawdę mówiąc słów nie znajduję, by opisać to wino. Nie powiem Wam co zobaczyłem pod wyjęciu korka, ale byłem bardzo zdziwiony. Oto krótki filmik przedstawiający co się dzieje z winem w trakcie nalewania do kieliszka. Pienistość ma lepszą niż Coca-Cola;)…”

      • Wojciech Bońkowski

        Świeżo Mielona Arabica

        Tyle że tamta Bonarda miała „Vivace” napisane malutkimi literami z tyłu. I chyba wielu nabywców też było zdziwionych.

        • Świezo Mielona Arabica

          Wojciech Bońkowski

          Panie Wojtku, na miłość Boską… Nie ma usprawiedliwienia dla takiego zachowania, bąbelki w Lambrusco tez tak dziwią P. Gontarza..? Nie wiedział, mógł doczytać, pewnie opis był w gazetce, ale on uznał pewnie, że nie będzie się zniżał do czytania gazetki, takim jest fachmanem. No ale mógł chociaż w necie doczytać, jak dla niego vini italiani to terra incognita…

          • Robert Mazurek

            Świezo Mielona Arabica

            Bardzo Panią/Pana przepraszam, ale co ma piernik do Gontarza? Jeśli nawet Maciej popełnił wtedy błąd, to gdzie w pisaniu Winicjatywy ta fala ataków na biedną Biedronkę? Litości! Bardzo rzeczowo i z pewną sympatią opisują sieć, której praktyki bywają wątpliwe. Czy z jakiegoś tajemniczego powodu Jeronimo Martins ma być wyjęte spod krytyki?
            I, proszę wybaczyć, ale zwroty „szukanie taniej sensacji” czy „epatowanie” to jednak cokolwiek proste chwyty retoryczne i nie zastąpią argumentów. Pozdrawiam.

  • Anna

    Czyli de facto od momentu napisania tekstu nie pozyskaliście nowej wiedzy, jedynie dostaliście pismo od biedronki… ?? I to ono zmieniło Wasze stanowisko?

    „Już wcześniej w odpowiedzi na przesłane przez Pana zapytanie przekazaliśmy dokument potwierdzający ponad wszelką wątpliwość medale przyznane winu, o które Pan pytał, i jednocześnie z całą mocą podkreślamy, że wszystkie wina, jakie znalazły się w ofercie „Wina na medal“, takie medale posiadają.”

    Czy nie mieliście kompletu wiedzy i mimo to smarowaliście o przekręcie? 1 czy 2?

    • Wojciech Bońkowski

      Anna

      Największą wiedzę pozyskaliśmy PRZED napisaniem tekstu. M.in. następującą korespondencję z konkursem Vinordic który sam nie ma pojęcia o tym, że jego medal pojawia się na winie o innej etykiecie niż ta, która została do medalu zgłoszona (patrz foto).
      W trakcie pisania artykułu pytaliśmy o komentarz Biedronkę – dotyczył on wina Barbeitos White.
      Nie mieliśmy kompletu wiedzy – jak widać nie ogarnęliśmy kreatywności producentów w wykorzystywaniu medali do oznaczenia win o innych nazwach. Dlatego nasze sformułowania, przyznajemy, były zbyt ostre wobec Biedronki.

      • temi

        Wojciech Bońkowski

        Pewnie to drobiazg, ale w aneksie liście-odpowiedzi Biedronki nie dopatrzyłem się ustosunkowania do Barbeitos Rose i konkursu w Sztokholmie. To w końcu to wino dostało jakiś medal czy nie?

        • KRYSTIAN

          temi

          Myślę ,że to nie jedyna niejasność. Jeżeli ktoś wyłoży w punktach oświadczenie biedronki w odniesieniu do zarzutów, to może je zrozumiemy ;) Mogło się to skończyć jak Sokołów vs Kocham gotować, z tym ,że biedronka jest lepszym strategiem niż sokołów.

  • Łukasz Dulniak

    Brawo za przyznanie się do błędu, które niby jest umiejętnością podstawową, ale jednak w zaniku.