Biedronka na medal – sprostowanie
Sprostowanie Biura Prasowego Jeronimo Martins Polska S.A.
Szanowny Panie Redaktorze, z uwagą zapoznaliśmy się z Pana komentarzem dotyczącym oferty „Wina na medal“ dostępnej w sieci sklepów Biedronka od 14 listopada br., opublikowanym na portalu winicjatywa.pl (dn. 14.11.2013 r.). W odniesieniu do niego chcielibyśmy przekazać informacje, które – mamy nadzieję – w pełni oddadzą charakter naszej oferty.
Wielokrotnie podkreślaliśmy, że wina oferowane w sklepach Biedronka pochodzą od sprawdzonych oraz renomowanych producentów. Znajdują się one w ofercie naszej sieci praktycznie od początku jej działania. Stały asortyment tych produktów jest urozmaicany podczas festiwali kulinarnych, związanych z krajami o uznanej tradycji winiarskiej, przykładowo Francji, Włoch, Portugalii czy Hiszpanii. W tym roku po raz pierwszy wprowadziliśmy ofertę „Wina na medal”, chociaż – co podkreślamy – artykuły wyróżniane w konkursach winiarskich były obecne również w naszej wcześniejszej ofercie.
Odnosząc się do Pana komentarza związanego z rangą konkursów winiarskich, w których nagrodzone zostały wina medalowe z naszej oferty, chcielibyśmy podkreślić, że ich percepcja jest oczywiście kwestią indywidualną, zaś ich ocena zależy od wielu kategorii. We wstępie do folderu mówi na ten temat sommelier Tomasz Kolecki-Majewicz. Dlatego respektujemy prawo do różnej oceny rangi konkursów, jednak trudno nam zrozumieć deprecjonowanie tego typu wydarzeń w ogóle. Zwłaszcza, że uczestniczą w nich światowej sławy eksperci, których opinie posiadają dużą wartość. Jest to tym bardziej niezrozumiałe w sytuacji, kiedy sam Pan przyznaje, iż zasiadał w jury takich konkursów.
Już wcześniej w odpowiedzi na przesłane przez Pana zapytanie przekazaliśmy dokument potwierdzający ponad wszelką wątpliwość medale przyznane winu, o które Pan pytał, i jednocześnie z całą mocą podkreślamy, że wszystkie wina, jakie znalazły się w ofercie „Wina na medal“, takie medale posiadają. Pozostajemy otwarci na potrzeby naszych klientów i stawiamy na przejrzystość w komunikacji dotyczącej naszych produktów. Dlatego stanowczo nie zgadzamy się z wysuwanymi przez Pana zarzutami wprowadzania klientów w błąd. Oczekujemy, że zamieści Pan sprostowanie nieprawdziwych treści, które kwestionują posiadanie medali przez wina w naszej ofercie.
Informacje o medalach umieszczane na butelkach widnieją na winach sprzedawanych na całym świecie, a nie tylko jak Pan zaznaczył „w mniej rozwiniętych krajach winiarskich“ i stanowią dodatkową, cenną informację dla konsumentów. Zaznaczamy przy tym, że wszystkie prezentowane przez nas wina medalowe posiadają stosowne certyfikaty, poświadczające ich wyróżnienie w konkursach winiarskich.
Z poważaniem, Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.
Odpowiedź Wojciecha Bońkowskiego:
Bardzo przepraszam Biedronkę i Czytelników za sformułowanie, że Biedronka wprowadza konsumentów w błąd. Z odpowiedzi firmy wynika jednoznacznie, że nie miało to miejsca. Pragnę podkreślić, że podczas przygotowania artykułu Biedronka na medal (?) dochowaliśmy wszelkiej staranności, m.in skontaktowaliśmy się ze wszystkimi organizatorami konkursów, co do których były wątpliwości, czy wina z aktualnej oferty Biedronki zdobyły na nich medale. Niektórzy z nich byli zaskoczeni, że wina, które otrzymały medale sprzedawane są pod innymi markami. Ta ostatnia sytuacja z pewnością pozostaje niejasna dla konsumenta. Możliwość opatrywania medalami win z inną etykietą niż te, które zdobyły medale w konkursach otwiera niestety pole do nadużyć. Zadaniem dziennikarzy winiarskich w takich przypadkach jest sprawdzanie, czy do nich nie dochodzi. W przypadku aktualnej oferty „Wina na medal” w Biedronce konsumenci mogą z uznaniem przyjąć informację, iż Biedronka dochowała wszelkiej staranności w odpowiednim oznaczaniu produktów.