Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Co dla Ciebie liczy się w winie – głosuj!

Komentarze

Rzadko rozkładamy nasze preferencje na czynniki pierwsze. Kiedy ktoś spyta nas, dlaczego właśnie takie wino mamy w lodówce, odpowiemy najczęściej, że nam smakuje. Ale czy to wyczerpuje temat? Na nasze decyzje zakupowe wpływa bardzo wiele czynników – o istnieniu jednych zdajemy sobie doskonale sprawę, o innych – nie. 

 

 

Postanowiliśmy przyjrzeć się im bliżej i spróbować odpowiedzieć na pytanie, jak zmieni się ich rola w przyszłości. Z okazji piątych urodzin Fermentu przygotowaliśmy ankietę, do której wypełnienia Was zapraszamy. Im więcej zbierzemy odpowiedzi, tym lepiej zrozumiemy trendy, które czekają nas w najbliższym czasie. 

Wynikom poświęcimy część multimedialnej wystawy Top 5 przygotowanej specjalnie na nasze piąte urodziny. Oprócz najważniejszych trendów i prognoz przedstawimy w jej trakcie także najlepsze wina pięciolecia, ulubione szczepy Polaków, najważniejsze kraje winiarskie na polskim rynku i pięć dynamicznych marek, które zmieniają świat wina w Polsce.

Poniżej pierwsza piątka czynników wpływających na nasze zakupy. Kolejne już wkrótce. Dajcie znać, które są dla Was ważne.

Styl 

Dla wielu kluczowy czynnik wpływający na nasze preferencje. Ale czy tak już zostanie? Mówimy, że smakują nam wina wytrawne albo z odrobiną cukru, a jednocześnie coraz więcej ludzi otwiera się na nowe style. Dobre czerwone półsłodkie? Czemu nie!

Styl Live

  • Jest dla mnie ważny przy zakupie
    91% 182 / 199
  • Nie jest dla mnie ważny przy zakupie
    7% 15 / 199
  • Być może będzie dla mnie ważny w przyszłości
    1% 2 / 199

Szczep

Kolejna z klasycznych szufladek w umyśle winomana. Najbardziej jednoznaczna i łatwa w obsłudze. Ale przecież marketowe chardonnay dzieli od najlepszych montrachetów dystans większy niż średnie porto od średniego muscadeta. Może więc czas przestać wędrować drogą wytyczoną przez DNA?

Szczep Live

  • Jest dla mnie ważny przy zakupie
    86% 173 / 200
  • Nie jest dla mnie ważny przy zakupie
    13% 26 / 200
  • Być może będzie dla mnie ważny w przyszłości
    0% 1 / 200
 

Cena

Czego byśmy nie mówili – ma znaczenie. Jedni kupują, bo tanie, inni bo drogie, jeszcze inni szukają jej mitycznej relacji do jakości. Dla wielu winomanów jest aspektem mniej ważnym, niż przed laty, ale łatwo przypomnieć sobie o jej znaczeniu po każdej podwyżce stóp procentowych.  

Cena Live

  • Jest dla mnie ważna przy zakupie
    87% 175 / 200
  • Nie jest dla mnie ważna przy zakupie
    10% 21 / 200
  • Być może będzie dla mnie ważna w przyszłości
    2% 4 / 200

Opinie znajomych

„Musisz spróbować tego”, „Nie pij primitivo, to obciach”, „My ze szwagrem tylko pomarańczowe” – wino to fenomen na wskroś społeczny, lubimy posiłkować się zdaniem innych. Ale czy w zaciszu domowym nie lubimy też przypadkiem napić się tego, czego nie odważyliśmy się pokazać znajomym?

Opinie znajomych Live

  • Są dla mnie ważne przy zakupie
    20% 41 / 199
  • Nie są dla mnie ważny przy zakupie
    73% 146 / 199
  • Być może będą dla mnie ważne w przyszłości
    6% 12 / 199
 

Rodzaj zamknięcia

Niby już wszyscy wiemy, że zakrętki nie są gorszym zamknięciem, niż korki, ale te drugie nadal mają sporą przewagę liczebną. Jednym z powodów jest przekonanie producentów, że właśnie to zamknięcie cieszy się większą estymą u konsumentów. Czy to się zmieni?

Zamknięcie Live

  • Jest dla mnie ważne przy zakupie
    9% 19 / 200
  • Nie jest dla mnie ważne przy zakupie
    89% 179 / 200
  • Być może będzie dla mnie ważne w przyszłości
    1% 2 / 200

Komentarze

Komentowanie wyłączone.