Polka 2015
Winnica Srebrna Góra Polka
Winiarskie internety rozgrzały się w piątek do czerwoności. Sensacja! Lidl wrzucił na półki polskie wino. To pierwsze krajowe wino dostępne w tak szerokiej dystrybucji – choć nie pierwszy flirt polskich winiarzy z marketami. Winnica Zbrodzice była już dostępna w Żabce, Chodorowa w Piotrze i Pawle, a specjalna etykieta z Winnicy Płochockich – Sudomir – jest od ponad roku sprzedawana na regałach Faktorii Win.
Akcja Lidla będzie jednak miała większy zasięg, bo jest mistrzowsko przygotowana pod względem marketingu. Na potrzeby Lidla (choć przedstawiciel winnicy przekonywał obecnych na degustacji prasowej, że najpierw było jajko, czyli gotowe wino, a dopiero potem kura, czyli dystrybutor) powstały trzy specjalne partie wina w trzech kolorach, atrakcyjne etykiety oraz chwytliwa nazwa – marka „Polka”. Ma ona nawiązywać do faktu, że większość wina w Polsce kupują kobiety. (To oczywiste, wszak większość wszelkich zakupów spożywczych robią kobiety). Nasze drogie konsumentki mają się więc jakoś rozpoznać w tych pstrokatych naklejkach w motywy roślinno-kwiatowe. Niech tak będzie, dla mnie to lepszy „branding” i „identyfikacja wizualna” niż wino z koalą albo jakimś struśkiem.
W dodatku trio win dostępnych od zeszłego tygodnia w Lidlu wypada naprawdę całkiem nieźle. Najmniej podeszło mi w sumie Białe 2015 z uwagi na zbyt mocne nuty proszku do prania i hybrydowego smutku. W smaku jest to jednak wino dobrze wypichcone, czyste i miękkie, choć „nordycka kwasowość” ugryzie co wrażliwszych (♥♥).
Polka Różowa 2015 wypada chyba najlepiej z całej trójki – ma bardzo ładne nuty poziomek i landrynki, jest lekko półwytrawna – akurat na tyle, by przykryć kwas. Naprawdę smaczne, zmysłowe wino (♥♥♡+).
Czerwone dostępne jest w Lidlu w dwóch rocznikach, więc uwaga! 2015 jest soczysty, z podkreśloną strukturą, ale nieco pusty w środku, przeszkadzają nieułożone, gorzkie garbniki (♥♥♡). Natomiast rocznik 2014 wypada zdecydowanie lepiej, jest łagodniejszy, łatwiejszy w piciu, z bardzo dobrym owocem spod znaku Cabernetowej papryki. Udane! ♥♥♥
Wszystkie Polki kosztują 29,99 zł – cena zawiera jakąś tam „taksę patriotyczną”, ale w sumie wobec jakości jest uzasadniona. Wina są już dostępne w sklepach Lidl w całym kraju.
Źródło win: próbowane na degustacji prasowej.