Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Forum

Musisz być zalogowany by móc opublikować post.. Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

  • Jakub Malecki

    Biedronka nie jest „polską siecią marketów” !!!

    • Marcin Jagodziński

      Jakub Malecki

      A Weingut Robert Weil to japońskie wina.

      • Jakub Malecki

        Marcin Jagodziński

        A McDonalds to może polska największa sieć restauracji? Weil – producent japoński, wina niemieckie, czy tego chcemy czy nie. Tak teraz wygląda własność winnicy. Biedronka – portugalska sieć operująca w Polsce.

        • Wojciech Bońkowski

          Jakub Malecki

          Kuba no to bądź konsekwentny, Weingut Robert Weil to japońska korporacja operująca w Niemczech.

          • Jakub Malecki

            Wojciech Bońkowski

            Jak chcemy być drobiazgowi, to japońska korporacja będąca właścicielem niemieckiej winnicy ;) Nie o to do końca chodzi. Wywiad jest świetny, ale nazywanie Biedronki polską siecią jest sporym przeinaczaniem rynkowych faktów.

          • Wojciech Bońkowski

            Jakub Malecki

            Nawet z formalistycznego punktu widzenia to co piszesz nie jest prawdą. W żadnym innym kraju nie istnieje sieć Biedronka. Istnieją inne sieci w których udziały posiada firma z Portugalii Jerónimo Martins.

            Więc już pomijając zgrane argumenty, ile osób zatrudnia i ile podatków wpłaca do polskiego budżetu ta firma, to jest zarejestrowana jako Jeronimo Martins Dystrybucja sp. z o.o. – podmiot ewidentnie polski i działający tylko w Polsce.

          • Jakub Malecki

            Wojciech Bońkowski

            Wojtku,

            Gdybyśmy mieli rozważać kwestię rejestracji podległego pionu (krajowego), to zgodnie z tym rozumowaniem McDonald’s Polska Sp. z o.o. jest największą „polską siecią” restauracji. Coca-Cola HBC Polska sp. z o.o. to największy „polski producent” napojów gazowanych, a Opel jest polską marką samochodów, w dodatku produkowaną w Polsce. W dodatku konkurent wspomnianej sieci handlowej – Lidl, również byłby „polski”. A jednak nie jest.

            Sam dobrze wiesz, że Biedronka jest największą siecią marketów w Polsce, a nie polską. I tak powinno to zostać ujęte w tekście. Taka dyskusja już w narodzie była.

          • klf

            Jakub Malecki

            Fascynująca dyskusja. Dodam tylko od siebie, że Cydr Ignaców zakupiony w Biedronce bardzo mi smakował. Wcześniej nie miałem okazji go pić, ponieważ w moim mieście był niedostępny (podobno ktoś go kiedyś widział w Piotrze i Pawle ale to tylko plotki bo nie wiadomo kto i kiedy).

          • Marcin Jagodziński

            Jakub Malecki

            Funkcją języka jest porozumiewanie się. Kiedy piszemy, że polski cydr jest sprzedawany w największej polskiej sieci marketów, wszyscy wiedzą, co chodzi. Gdybyśmy napisali, że polski cydr jest sprzedawany w największej portugalskiej czy niemieckiej sieci marketów, pod tym tekstem byłyby gratulacje sukcesu w eksporcie polskiego cydru. I tyle na ten temat.

          • Marcin Jagodziński

            Marcin Jagodziński

            Oczywiście z tymi gratulacjami trochę żartowałem, w końcu jesteśmy na największym *polskim* serwisie internetowym o tematyce winiarskiej.

          • Jakub Malecki

            Marcin Jagodziński

            Polska sieć, a sieć w Polsce to nie jest to samo. Winicjatywa jako największy polski portal internetowy o tematyce winiarskiej, tym bardziej powinna dbać o precyzję w porozumiewaniu się przy użyciu języka polskiego. Dla mnie koniec dyskusji.

  • Mateusz Pitas

    W wywiadzie brakuje jednego pytania. Jak to możliwe Panie Tomaszu, że w Biedronce cydr kosztuje 4,99 a w ofercie hurtowej jego cena to 6,15 ?

    • Ricardo Tabs

      Mateusz Pitas

      Kapitalizm

  • wwdsdsd

    dokładnie. Brak szacunku dla punktów, co zbudowały fejm Ignacowa