Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Farina Appassilento 2013

Komentarze

Farina Appassilento Rosso

Farina Rosso del Veneto Appassilento 2013

Nazwa tego wina to z jednej strony zabawne, a z drugiej – cwaniackie nazwiązanie do „appassimento” – podsuszania gron na rodzynki, bo słodsze, bardziej skoncentrowane dały w efekcie bardzo mocne wino czerwone – Amarone della Valpolicella. Amarone uwielbia dziś cały świat, produkcja rośnie, a wciąż nie nadąża za popytem. Ale jeszcze lepiej sprzedaje się Valpolicella Ripasso, czyli normalne wino czerwone, które tylko wlano i lekko podfermentowano drugi raz na wytłokach po Amarone – jeszcze ciepłych i jeszcze trochę słodkich skórkach po wytłoczeniu tego sławnego wina. Ripasso to światowy hit – kosztuje połowę tego co Amarone, a dla Kowalskiego, Chenga i Smitha smakuje bardzo podobnie. Ale jest haczyk – Ripasso można wyprodukować tylko w proporcji 2:1 wobec Amarone. Czyli butelek Ripasso może być tylko określona, ograniczona liczba (w 2014 – 25,5 mln). Dlatego producenci często na butelkach umieszczali słowo nie podlegające tym limitom – Appassimento. Ale teraz zastrzeżono je również, więc na rynku pojawiają się nowe twórcze pomysły, by przekazać konsumentowi to co trzeba, nie łamiąc jawnie przepisów. Stąd „Appassilento” („lento” znaczy powoli).

Tyle wstępów, a wino jest smaczne. Nie jest to ani Amarone, ani prawdziwe Ripasso, raczej taka trochę podrasowana Valpolicella z nutami śliwek i czereśniowego dżemu, lekko podbitymi wanilią. Tylko tyle i aż tyle – mocno owocowe, lekko półwytrawne w smaku wino, które w promocji (do środy 7 października) kosztuje w marketach Alma dobre 27,93 zł. ♥♥♡

Tak to wino nazywało się dawniej.
Tak to wino nazywało się dawniej.

To wino ma też białego brata – Bianco del Veneto Appassilento 2014. Mieszanka Sauvignon Blanc i miejscowej Garganegi. Po drobnych nutach pieczonego jabłka i banana można się domyśleć, że w produkcji użyto winogron podsuszonych na rodzynki („appassimento”), choć tak naprawdę nie ma tego wiele, wino smakuje jak standardowe białe wytrawne, bez większej osobowości, choć przyjemnie owocowe i z niezłą intensywnością. Nie jest warte swojej normalnej ceny 39,90 zł, natomiast w promocji za 27,93 zł można spróbować. ♥♥♡

Farina Appasilento Bianco

Źródło win: zakup własny autora.

Komentarze

Musisz być zalogowany by móc opublikować post.

  • Karolsky

    Witam, skąd Pan ma tą gazetkę/reklamę Almy z w/w winem? Na ich stronie nie ma nic o tej promocji a wczoraj w sklepie (Łódź) ceny były regularne, więc Farina była po 39,90/

  • Monika

    Ja wczoraj nabyłam również w promocyjnej cenie (Warszawa).

  • Boguś

    Białe wróciło w cenie jeszcze lepszej chyba, 25,49zł w ramach „happy weeks” od dziś do 26.05.