Winicjatywa zawiera treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich.

Treści na Winicjatywie mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz.U. 2012 poz. 1356).

Winicjatywa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, zbierając anonimowe dane dotyczące korzystania z portalu (strona wejścia, czas trwania wizyty, klikane linki, strona wyjścia, itd.) za pomocą usługi Google Analytics lub podobnej. Zbierane dane są anonimowe – w żaden sposób nie pozwalają na identyfikację użytkownika.

Opuść stronę

Szkolenie Junior Sommelier

Program szkolenia „Sommelier” Stowarzyszenia Sommelierów Polskich ”
Głównym celem programu jest profesjonalizacja handlu winem i usług związanych z winem w Polsce poprzez wdrożenia najlepszych światowych praktyk w tym zakresie i spójnych zasad postępowania. Drugim ważnym celem jest dostosowanie wiodącego programu edukacji z zakresu wina w Polsce do międzynarodowych standardów.
Program szkolenia koncentruje się na nabywaniu przez kandydatów wiedzy o winie i umiejętności rozpoznawaniu smaków i zapachów w winie, ale zorientowany jest przede wszystkim na to, jak sprzedawać i polecać wina.
Po odbyciu szkolenia Sommelier będzie w stanie zwiększyć wyniki sprzedażowe i powiększyć portfolio o sprzedaż coraz bardziej wyrafinowanych win.
Junior Sommelier (Młodszy Sommelier)
Jest to pierwszy krok do zdobycia zawodu Sommelier i jest dostępny dla wszystkich chętnych, bez wcześniejszych doświadczeń w branży winiarskiej lub gastronomicznej.
Wymagania formalne do zakończenia kursu:
1) zakończenie 12-godzinnego kursu „Junior Sommelier”;
Absolwenci otrzymują dyplom ukończenia kursu.

Zawartość kursu:
• Podstawowe praktyki w winnicy i techniki produkcji wina;
• Odmiany winorośli, pochodzenie najważniejszych winorośli i klasyfikacja win;
• Podstawy dopasowywania win do potraw;
• Wprowadzenie do degustacji, techniki degustacji i ocena jakości wina;
• Produkcja i surowce dla alkoholi mocnych oraz likierów;
• Umiejętności techniczne w zakresie sprzedaży i serwowania win.
• Umiejętności społeczne a wino.

Absolwent kursu posiada następujące umiejętności:
• umiejętność interpretacji etykiet wina;
• podstawowe kompetencje w sprzedaży i dopasowania wina do potraw;
• wyjaśnienie czynników stojących za określoną jakością danego wina;
• określenie podstawowych składników oraz smaków w aperitif, wódkach i likierach;
• opisanie cech wina z głównych krajów produkujących wina na świecie;
• zrozumienie współcześnie stosowanych systemów klasyfikacji i kontroli jakości win;
• prawidłowa obsługa i serwowanie wina i innych napojów.